آرشیو

جدیدترین ها



  • 0
  • 80

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 145

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 378

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 589

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 377

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 349

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 487

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 366

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 390

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 426

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401












  • 0
  • 393

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 781

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

10 شرکت برتر جذب کننده مهندسین مواد

10 شرکت برتر جذب کننده مهندسین مواد

مهندسین مواد و متالورژی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی و فارغ التحصیلی از رشته در گرایش های مورد نظر خود مانند شناسایی مواد، جوشکاری ، ریخته گری ، سرامیک و ... می توانند وارد بازار کار در زمینه های مختلف شوند. مهندسین مواد بسته به گرایش خود می توانند در شرکت هایی که در زمینه صنایع نفت و پالایش ، صنایع آهنی و غیر آهنی مانند ذوب آهن اصفهان، آلومینیوم اراک و مس سرچشمه ، صنایع ریخته گری، صنایع هسته ای ، صنایع مواد پودر ، صنایع دفاع، صنایع فولادسازی، هواپیماسازی و کشتی سازی فعالیت می کنند، استخدام شده و شروع به کار کنند. بنابراین معرفی شرکت جذب کننده مهندسین مواد برای این افراد می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

گروه مپنا

هدف این شرکت که با عنوان کامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران در 22 مرداد سال 1372 تاسیس گردید، مدیریت پروژه های نیروگاهی بوده است. اما با گذر زمان در ساخت تجهیزات اصلی نیروگاه ها مثل توربین و ژنراتور ورود کرد و فعالیت خود را در این زمینه ها گسترش داد. این گروه با استفاده از تجربیات متخصصان و بهره گیری از توانایی های صنعتی و مدیریتی خود در صنایع مختلف ورود کرد و امروزه به یکی از بزرگترین شرکت های جذب کننده مهندسین مواد تبدیل شده است.

شرکت برتر مهندسی مواد

شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت



یکی از شرکت های پیشرو در زمینه انرژی می باشد که در سال 1366 تاسیس شد. از مهم ترین پروژه های ملی این شرکت می توان به توسعه فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی (NGL ) جزیره سیری، ساخت کارخانه های گاز و گاز مایع NGL (1200,1300,1500)، طراحی و ساخت واحدهایی از پالایشگاه های نفت بندرعباس، اصفهان و شازند اراک  اشاره کرد. این شرکت نیز با بیش از 2500 نفر نیروی انسانی متخصص  با تجربه، یکی از شرکت جذب کننده مهندسین مواد در بخش های مختلف می باشد.

شرکت برتر مهندسی مواد


شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک


این شرکت اولین بار فعالیت خود را با مهندسی و مشاوره در سال 1370 آغاز نمود. در ادامه با انجام پروژه هایی مانند فولاد مکران چابهار، کوره بلند در ذوب آهن زرند کرمان و ذوب آهن اصفهان تنها گوشه ای از پروژه های در دست انجام این شرکت می باشد که ان را تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت جذب کننده مهندسین مواد تبدیل کرده است.

شرکت جذب کننده مهندسین مواد

 

پیشنهاد می کنیم مقاله " 20 شرکت اول ایرانی جذب کننده مهندسین" را مطالعه کنید. 



شرکت بین المللی مهندسی ایران یا ایریتک


یکی دیگر از این شرکت ها که اقدام به جذب مهندسین مواد کرده است، شرکت بین المللی مهندسی ایران یا ایریتک است که یکی از موفق ترین پیمانکاران عمومی در کشور می باشد. اهداف این شرکت تأمین مالی، مطالعات فنی و اقتصادی، برنامه­ ریزی، کنترل و مدیریت پروژه­ها، خدمات مهندسی، تدارکات تجهیزات، بازرسی فنی، نصب تجهیزات، مدیریت اجرا، نظارت کارگاهی، راه­اندازی و خدمات تضمین طرح­های صنعتی می باشد. داشتن گواهینامه­ های ISO 9001:2008 ، OHSAS 18001:2007، و قرار گرفتن در لیست 100 شرکت برتر ایران و همچنین اخذ گواهی رتبه­ نخست از معاونت برنامه­ ریزی و نظارت راهبردی ریاست­ جمهوری (سازمان مدیریت) این شرکت را به یکی از شرکت  جذب کننده مهندسین مواد در مشاغل مختلف کرده است.

 

شرکت مهندسی فکور صنعت تهران



که زمینه فعالیت آن روی فلزات اساسی و کانی های غیرفلزی است در سال 1372 با بهره گیری از دانش روز و ابزار آلات تخصصی  و تجربه مهندسین تاسیس شد. این شرکت یکی از برجسته ترین مراکز در حوزه  صنايع سنگ آهن، مس و فولاد در خاورمیانه به شمار مي آيد و اهدافی  را در زمينه هاي بهبود عملکرد ، افزايش بهره‌ وری ، حفاظت از محيط زيست و صرفه جويي در مصرف انرژي  را در برنامه خود دارد. این شرکت نیز به دلیل جایگاه ویژه اش در صنعت، یکی از شرکت جذب کننده مهندسین مواد می باشد.

 

شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات (MMTE)


در سال 1381 با هدف توسعه تکنولوژی روز و توسعه بومی آن در فرآوری فلزات و صنایع معدنی تاسیس شد. حوزه فعالیت عمومی شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات شامل: طراحی، تامین کالا و تجهیزات و اجرای پروژه ها و همچنین بازسازی، بهبود، مشاوره و مدیریت پروژه ها در صنایع معدنی و فولاد کشور به ویژه در واحد های گندله سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی به روش قوس الکتریکی و خطوط نورد مقاطع و ورق و سیستم های جانبی آنها مانند تاسیسات الکتریکی، تاسیسات آب و واحدهای حمل مواد می باشد با توجه به پروژه ههای عظیم صنعتی که این شرکت در سطح کشور انجام داده است، می توان آن را یکی از شرکت جذب کنده مهندسین مواد دانست.

شرکت های برتر مهندسی مواد

 

ریخته گری دقیق پولادیر

 

در سال 1362 درتهران تاسیس شد. هدف این شرکت در ابتدا تولید قطعات ماشین هایی همچون پیكان، آردی، سمند، پراید، نیسان و پژو بوده است و در راستای ایفای نقش موثر تر یک واحد قالبسازی تراشکاری به نام پارس کارا ماشین نیز تاسیس شد که در سال 1395 بیش از 2.000.000 قطعه ماشینكاری شده تحویل صنایع مختلف داده است. مجموعه پولادیر بیش از 200 نفر از کارکنان که 20 نفر از آنها مهندسین ماهر هستند یکی از شرکت جذب کننده مهندسین مواد است که یاری رسان در بسیاری از صنایع مانند صنایع خودرو، صنایع نیروگاهی،نفت و گاز ،صنایع سیمان، صنایع غذائی، نساجی و ماشین سازی می باشد و تنوع قطعات تولیدی شركت افزون بر 150 نوع قطعه در سال میباشد.

مهندسی مواد

شرکت ریخته گری دقیق صنعت گستر

 

بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات ریخته گری در ایران می باشد که در سال 1387 تاسیس شد. هدف این شرکت گسترش بازار خود در صنایع خودرویی، سلاح‌های شکاری، ورزشی، پزشکی، نیروگاهی و نفت، گاز و پتروشیمی می باشد و ورود به بازار های جهانی در زمینه توربین های گازی و محصولات هوایی از اهداف بلند مدت این شرکت می باشد. محصولات این شرکت بسیار متنوع می باشد که شامل آلیاژ های غیرآهنی، ابزارآلات دستی، اتصالات استیل، پمپ و پروانه، تجهیزات پزشکی، شیرآلات صنعتی، صنایع انرژی – برق، صنایع پتروشمی، نفت و گاز، صنایع تریلرسازی، صنایع خودروسازی، صنایع سیمان، صنایع عمومی، صنایع غذایی و لبنی، صنایع فولاد سازی، صنایع کشاورزی، فیکسچرهای عملیات حرارتی، قطعات نسوز، یراق آلات می باشد. تنوع محصولات زیاد و نیاز بازار های جهانی و داخلی به این قطعات باعث شده که این شرکت یکی از شرکت جذب کننده مهندسین مواد در کشور باشد.

شرکت جذب کننده مهندسین مواد
 

پیشنهاد می کنیم مقاله "شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران" را مطالعه کنید. 

 

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

 

که در سال 1371 در شهر یزد و در سال 1377 در شهر تهران به ثبت رسید، یکی دیگر از شرکت جذب کننده مهندسین مواد است که با هدف اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن و تولید گندله، تولید سنگ آهن (لامپ اور) تولید محصولات فولادی، نصب و راه اندازی و نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی سرویس تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت و همچنین مشاوره در این زمینه ها شروع به کار کرد. این شرکت در دو بخش معدنی و صنعتی در حال فعالیت می باشد.

 

شرکت آلومینیوم المهدی

 

با هدف تولید سالیانه 330 هزار تن شمش آلومینیوم در 3 فاز در سال 1369 در شهربندرعباس تاسیس شد. واحد های این شرکت شامل خطوط احیاء جهت تولید آلومینیوم مذاب،واحد برق و رکتیفایر، کارگاه ریخته گری، کارخانه تولید آند خام، کوره پخت آند، واحد میله گذاری آند، تاسیسات انتقال مواد، تاسیسات زیر بنائی، کارگاه های ساخت، انبارها، کارخانه پخت آند، واحدهای کنترل آلودگی، کارگاه های پشتیبانی، تاسیسات هوای فشرده و مدیریت برنامه ریزی جامع و فناوری اطلاعات می باشد. این شرکت نیز به دلیل واحد های گسترده در حال کار، یکی از شرکت جذب کننده مهندسین مواد می باشد.امید این است که فارغ التحصیلان و تحصیل کنندگان رشته مهندسین مواد با بررسی این لیست که از شرکت جذب کننده مهندسین مواد تهیه شده است بتوانند نسبت به بازار کار رشته خود دید و نگرش بهتری داشته باشند و با نگرشی عمیق تر نسبت به آینده شغلی خود تصمیم گیری نمایند.

شرکت برتر مهندسی مواد

نویسنده: سارا ستوده، کارشناس دپارتمان مواد و متالورژی گروه آموزشی پارس پژوهان

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.